Veröffentlichungen
Hier finden Sie einen kurzen Überblick über die aktuellsten Publikationen der Lehrstühle. Die vollständigen Publikationslisten können Sie über den jeweiligen Link am Ende der Kurzlisten einsehen.
Lehrstuhl für Marketing
Multi-Channel Management and Design: An Analysis of their Impact on Multi-Channel Conflict and Success
In: Marketing - Forschung und Praxis - Journal of Research and Management 44 (2022), S. 24-43
ISSN: 0344-1369
, :
Creating Superior Value in the Eyes of the Customer: An Analysis of the Two Generic Value Drivers and Value Paths
In: Marketing - Forschung und Praxis - Journal of Research and Management 44 (2022), S. 3-23
ISSN: 0344-1369
, :
Konsum in Zeiten der Coronakrise
In: Absatzwirtschaft : Zeitschrift für Marketing (2021), S. 6-7
ISSN: 0001-3374
, :
All or Nothing in Sensory Marketing: Must All or Only Some Sensory Attributes Be Congruent With a Product’s Primary Function?
In: Journal of Retailing 97 (2021), S. 439-458
ISSN: 0022-4359
DOI: 10.1016/j.jretai.2020.09.006
, , :
Smart Meter-Angebote: Eine empirische Untersuchung von Kundenpräferenzen
In: Zeitschrift für Energiewirtschaft 42. Jg. (2018), S. 193-206
ISSN: 0343-5377
DOI: 10.1007/s12398-018-0226-2
, , :
GfK-Lehrstuhl für Marketing Intelligence
Menu-Based Choice Models for Customization: On the Recoverability of Reservation Prices, Model Fit, and Predictive Validity
In: Journal of Interactive Marketing 53 (2021), S. 1-14
ISSN: 1094-9968
DOI: 10.1016/j.intmar.2020.05.003
, , :
What if something unexpected happens to my brand? Spillover effects from positive and negative events in a co-branding partnership
In: Psychology & Marketing (2019), S. 758-772
ISSN: 0742-6046
DOI: 10.1002/mar.21210
, , :
Do life events always lead to change in purchase? The mediating role of change in consumer innovativeness, the variety seeking tendency, and price consciousness
In: Journal of the Academy of Marketing Science 46 (2018), S. 516-536
ISSN: 0092-0703
DOI: 10.1007/s11747-017-0548-3
, , , :
New developments in behavioral pricing research
In: Journal of Business Economics 87 (2017), S. 809-875
ISSN: 0044-2372
DOI: 10.1007/s11573-016-0839-z
, :
The EU as Superordinate Brand Origin: An Entitativity Perspective
In: International Marketing Review 34 (2017), S. 183-205
ISSN: 0265-1335
DOI: 10.1108/IMR-03-2015-0097
, , :
Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insb. Versicherungsmarketing
How Default Effects and Decision Timing Affect Annuity Uptake and Health Consciousness
In: The Geneva Papers on Risk and Insurance - Issues and Practice (2022)
ISSN: 1018-5895
DOI: 10.1057/s41288-022-00280-8
(Working Paper)
, , :
Customer Experience Management – Eine qualitative Studie zur Umsetzung in der Versicherungsbranche
In: Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft (2022)
ISSN: 0044-2585
DOI: 10.1007/s12297-022-00531-6
(Working Paper)
, , :
Factors of customers’ channel choice in an omnichannel environment: a systematic literature review
In: Management Review Quarterly (2022)
ISSN: 2198-1620
DOI: 10.1007/s11301-022-00281-w
, :
Die Macht der Weiterempfehlung. Weiterempfehlungsprogramme als vielversprechende Alternative der Neukundenakquise und Kundenbindung
In: Vb Versicherungsbetriebe (2022), S. 14-18
ISSN: 0932-4577
, :
Predicting online shopping cart abandonment with machine learning approaches.
In: International Journal of Market Research 64 (2022)
ISSN: 1470-7853
DOI: 10.1177/1470785320972526
, , :
Lehrstuhl für Kommunikationswissenschaft
Europäische Medienpolitik auf neuen Wegen?
In: Media-Perspektiven (2022), S. 105-116
ISSN: 0170-1754
:
More than just collateral damage. Ramifications of the pandemic for freedom of the press
In: Publizistik: Vierteljahreshefte für Kommunikationsforschung 67 (2022), S. 31-50
ISSN: 0033-4006
DOI: 10.1007/s11616-021-00699-4
:
How Election Communication Mobilizes Influence, Selection and Reciprocal Relationships in the 2017 Bundestag Election Wie Wahlkommunikation mobilisiert
In: Medien- und Kommunikationswissenschaft 70 (2022), S. 191-285
ISSN: 1615-634X
DOI: 10.5771/1615-634X-2022-3-191
:
Considering the Environmental Impacts of BioenergyTechnologies to Support German Energy Transition
In: Energies 14(6) (2021), S. 1534
ISSN: 1996-1073
DOI: 10.3390/en14061534
, , , , , , :
Comparative media research
In: European Journal of Communication (2021)
ISSN: 0267-3231
DOI: 10.1177/02673231211043179
: