Veröffentlichungen
Hier finden Sie einen kurzen Überblick über die aktuellsten Publikationen der Lehrstühle. Die vollständigen Publikationslisten können Sie über den jeweiligen Link am Ende der Kurzlisten einsehen.
Lehrstuhl für Marketing
How product complexity affects consumer adoption of new products: The role of feature heterogeneity and interrelatedness
In: Journal of the Academy of Marketing Science (2023)
ISSN: 0092-0703
DOI: 10.1007/s11747-023-00933-7
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The role of marketing in new ventures: How marketing activities should be organized in firms' infancy
In: Journal of the Academy of Marketing Science (2023), S. 966-989
ISSN: 0092-0703
DOI: 10.1007/s11747-022-00920-4
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How product complexity affects consumer adoption of new products: The role of feature heterogeneity and interrelatedness
In: Journal of the Academy of Marketing Science (2023)
ISSN: 0092-0703
DOI: 10.1007/s11747-023-00933-7
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Multi-Channel Management and Design: An Analysis of their Impact on Multi-Channel Conflict and Success
In: Marketing - Forschung und Praxis - Journal of Research and Management 44 (2022), S. 24-43
ISSN: 0344-1369
DOI: 10.15358/0344-1369-2022-3-24
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Creating Superior Value in the Eyes of the Customer: An Analysis of the Two Generic Value Drivers and Value Paths
In: Marketing - Forschung und Praxis - Journal of Research and Management 44 (2022), S. 3-23
ISSN: 0344-1369
DOI: 10.15358/0344-1369-2022-3-3
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GfK-Lehrstuhl für Marketing Intelligence
Let`s face it: When and how facial emojis increase the persuasiveness of electronic word of mouth
In: Journal of the Academy of Marketing Science (2023)
ISSN: 0092-0703
DOI: 10.1007/s11747-023-00932-8
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Let’s face it: When and how facial emojis increase the persuasiveness of electronic word of mouth
In: Journal of the Academy of Marketing Science (2023)
ISSN: 0092-0703
DOI: 10.1007/s11747-023-00932-8
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Menu-Based Choice Models for Customization: On the Recoverability of Reservation Prices, Model Fit, and Predictive Validity
In: Journal of Interactive Marketing 53 (2021), S. 1-14
ISSN: 1094-9968
DOI: 10.1016/j.intmar.2020.05.003
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What if something unexpected happens to my brand? Spillover effects from positive and negative events in a co-branding partnership
In: Psychology & Marketing (2019), S. 758-772
ISSN: 0742-6046
DOI: 10.1002/mar.21210
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Do life events always lead to change in purchase? The mediating role of change in consumer innovativeness, the variety seeking tendency, and price consciousness
In: Journal of the Academy of Marketing Science 46 (2018), S. 516-536
ISSN: 0092-0703
DOI: 10.1007/s11747-017-0548-3
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Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insb. Versicherungsmarketing
Factors of customers’ channel choice in an omnichannel environment: a systematic literature review
In: Management Review Quarterly 73 (2023), S. 1579-1630
ISSN: 2198-1620
DOI: 10.1007/s11301-022-00281-w
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Sunday gleich Funday? Die Analyse und Prognose von Zeiteffekten im Online-Kundenverhalten im Versicherungsbereich mittels Machine Learning.
In: Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft (2023)
ISSN: 0044-2585
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Rewards for a healthy lifestyle – the impact of reward type and timing in pay-as-you-live pricing
In: Marketing - Forschung und Praxis - Journal of Research and Management 45 (2023), S. 66-84
ISSN: 0344-1369
DOI: 10.15358/0344-1369-2023-1-66
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Optimierung des Customer Experience Managements durch die Nutzung von Speech Analytics in der Versicherungsbranche
In: Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft (2023)
ISSN: 0044-2585
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Device-mediated customer behavior on the Internet – A systematic literature review
In: International Journal of Consumer Studies 47 (2023), S. 2270–2304
ISSN: 1470-6423
DOI: 10.1111/ijcs.12925
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Lehrstuhl für Kommunikationswissenschaft
Science communication on the public health risks of air pollution: a computational scoping review from 1958 to 2022
In: Archives of Public Health (2023)
ISSN: 0778-7367
DOI: 10.1186/s13690-023-01031-4
URL: https://rdcu.be/c4UyC
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Freedom of the media, pluralism, and transparency. European media policy on new paths?
In: European Journal of Communication (2023)
ISSN: 0267-3231
DOI: 10.1177/02673231231176966
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Freedom of the media, pluralism, and transparency. European media policy on new paths?
In: European Journal of Communication (2023)
ISSN: 0267-3231
DOI: 10.1177/02673231231176966
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Europäische Medienpolitik auf neuen Wegen?
In: Media-Perspektiven (2022), S. 105-116
ISSN: 0170-1754
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More than just collateral damage. Ramifications of the pandemic for freedom of the press
In: Publizistik: Vierteljahreshefte für Kommunikationsforschung 67 (2022), S. 31-50
ISSN: 0033-4006
DOI: 10.1007/s11616-021-00699-4
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